BudowaNieruchomości

Przeszklenia w biurach. Wady i zalety

Praca biurowa staje się coraz bardziej powszechna – już dawno w zapomnienie odeszły czasy, kiedy przestrzeń biurowa wynajmowana była tylko i wyłącznie przez wielkie, międzynarodowe korporacje o wielomilionowym budżecie. Specyfika rynku pozwala obecnie na wynajem lub też nabycie na własność takiej przestrzeni także firmom lokalnym, a niekiedy również przedsiębiorcom samodzielnie rozpoczynającym prowadzenie działalności gospodarczej w popłatnej branży. Jak doskonale wiadomo, aby praca w biurze nie była przykrym obowiązkiem a stała się zamiast tego ekscytującym doświadczeniem, natomiast produktywność pracowników utrzymywała się na zadowalającym, wysokim poziomie, niezbędne jest zadbanie o odpowiedni poziom komfortu oferowanego przez rzeczoną przestrzeń.

Wielu przedsiębiorców wygodę pracy zrównuje z dużą ilością promieni słonecznych wpadających do wnętrza poszczególnych pomieszczeń, w których realizowane są zadania stricte biznesowe. Najskuteczniejszym sposobem osiągnięcia tego stanu rzeczy jest zadbanie o dużą ilość przeszkleń, a więc zastąpienie ścian zewnętrznych oraz wewnętrznych pokaźnymi taflami szkła o podwyższonej wytrzymałości na uszkodzenia mechaniczne czy też niekorzystne warunki atmosferyczne, które to sprawią, że w biurze panować będzie optymalna jasność od rana aż do późnych godzin wieczornych, co szczególnie w naszym klimacie charakteryzującym się relatywnie krótkim sezonem wiosenno-letnim jest niezwykle istotne. Jak informują eksperci zajmujący się budowa biurowców oraz ich aranżacją, jest to rozwiązanie wysoce korzystne, które to nie tylko znacznie usprawnia pracę, ale także ogranicza do absolutnego minimum ryzyka wykształcenia się u pracowników poważnych problemów psychicznych, z depresją na czele.

Dlaczego więc na rozwiązanie omawiane w ramach dzisiejszego artykułu nie decydują się wszyscy przedsiębiorcy wynajmujący lub też posiadający na własność biura? Okazuje się bowiem, że przeszklenia generować mogą w ujęciu długofalowym większe koszty eksploatacji przestrzeni. Dlaczego tak się dzieje? Szyby przepuszczają bowiem od 70 do nawet 100 % promieni słonecznych (zależnie od zastosowanego wariantu), sprawiając tym samym, że w temperatura w biurze ulega znacznemu podwyższeniu, co szczególnie w okresie letnim prowadzić może do konieczności nieprzerwanego użytkowania klimatyzacji. Jak doskonale wiadomo, prowadzi to do konieczności ponoszenia kosztów związanych z uzupełnianiem czynnika chłodzącego oraz zużywaną energią elektryczną. Należy także w tym miejscu nadmienić, iż zaopatrzenie się w wysokiej jakości przeszklenia gwarantujące zadowalający poziom izolacji termicznej oraz akustycznej wydać należy niebagatelną sumę pieniędzy, a więc nie każdy właściciel biura może sobie na takie rozwiązanie pozwolić, szczególnie dysponując ograniczonym budżetem inwestycyjnym.

Jeżeli jednak możemy jednak tego typu wydatek ponieść, uważamy iż jak najbardziej warto rozważyć wprowadzenie elementów przeszklonych do posiadanej bądź wynajmowanej przestrzeni biurowej, bowiem w sposób niebagatelny wpłynie to na komfort z wykonywanych zadań stricte związanych ze specyfiką prowadzonej działalności gospodarczej.